6 dec. 2012

Veckans film: Ted

Det här med att ha höga förväntningar på någon film är ibland jääävligt svårt att undvika. Helst när halva jordklotet pratar om filmen och folk längtar efter att få se den och guuuh vad rolig den ska vara! 

Filmen Ted blev en sådan film. Fyfan för höga falska förväntningar och fyfan för att den inte var bra. Jag hade ju trott det nu när alla ville se den. Trots att det handlar om en talande nalle, blev den ändå förutsägbar. Jag kanske skrattade ett par gånger och det fick jag höra efteråt att den andra geekyn också hade gjort. Mer än så var det alltså inte. En talande björn fick mig att tänka på Björnes magasin - eller för den sakens skull: min egna nalle som jag hade som liten! Den var också sådär till hälften så stor som jag och hade en blå fluga på sig. 

Inte för att han direkt hade några planer på att börja tala och inte för att jag hade några önskemål om det heller. Det som kändes äkta i den här filmen var väl i början när pojkens föräldrar reagerar som de gjorde: det hade varenda vettiga människa gjort. :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments