29 sep. 2012

5 Things I ♥ about New Girl

Jag är absolut totalkär i New Girl. När den började kollade jag två avsnitt, men tyckte inte den var så bra. En vacker dag på gymmet kom det reklam på tvn om serien och Geekredaktionens andra halva (TinA) började asgarva. Jag undrade vad fan det är hon håller på med, för det ser inte så himla normalt ut, när hon satt på sin motionscykel och höll på skratta ihjäl sig. Så vänder hon sig och säger till mig: DET ÄR JU DUU! DET ÄR DU SOM ÄR HON JESS I NEW GIRL! Och så vände hon sig, fortsatte skratta som en galning och cykla vidare. 

Så jag blev ju lite fundersam. Vadå jag? På vilket sätt? Så jag gick hem och började kolla på serien från början - och den blir ju faktiskt bättre ju mer man kollar på den. Och på vilket sätt är jag som Jess? Förmodligen är jag väl lika konstig, rolig och aningen deprimerad och vad annat var det nu som TinA sa att jag var... Dock så kan jag hålla mig från att sjunga egna improviserade låtar - när jag är bland folk. 

Så nu tänkte jag ge er 5 orsaker varför ni också borde kolla på New Girl:



1. Zooey Deschanel. För hon är typ världens gulligaste och konstigaste skådis ever. Och rolig. Och visste ni förresten att hon sjunger som en ängel?


2. Schmidt, spelad av Max Greenfield. Han är sliskig och asskum och full av sig själv. Så jävla rolig människa att skratta åt. Inte skratta med honom, utan åt honom. 


3. Nick, spelad av Jake Johnson. En 30-årig bartender, som blivit dumpad av sin flickvän som behandlat honom som skit. Så bitter, så sarkastisk och så deprimerad och lite naiv (och vill ha sitt dåliga ex tillbaka ändå.) Men ändå rätt så skön kille. 

4. Inget inspelat skratt. Inget alls. Gud, vad jag hatar inspelat skratt i komediserier. Det är liksom som man underskattar publiken: Så du inte behöver tänka, så berättar vi när de "roliga" skämten kommer. För det kan ni ju inte lista ut själva. För ni är så jävla dumma. Nnnnngggghhh. 

5. Känslan av vänskap som Jess och killarna har. JAG VILL OCKSÅ VARA MED! Jag vill också ha en bunt roliga, konstiga människor som jag delar lägenhet med och som man kan ha askul med! Någon som vill flytta ihop med mig i en gigantisk lägenhet och ha asroligt? OBS! Endast roliga människor, tråkiga människor kan inte ha roligt. Maila mig på geekwonderland@gmail.com ifall du är intresserad. Höhöhö. 

♥ Marianne

Translation: 5 Things I love about New Girl? Zooey - because she's awesome - and cute. Schmidt - because he's just to weird and disgusting. Nick - because he's so pathetic yet sarcastic, and quite a nice guy. There's no background laughs in the series - I just hate that. And that feeling of friendship. Which makes me want to live with Jess and the guys. Or move together with great and cool people and have the greatest room mates ever!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments